Jag..................

Okej, sitter nu hemma har kom idag med tåget kring 11/12 tiden så har varit hemma ett tag.
Vi har hämtat hem Tor som Tsi ska para sig med så har en extra kanin här på besök super kul :D
Det var det roliga sedan till det negativa och jobbiga :(
Jag ska berätta om vad som hände i onsdags.
Vi hade klubbens hinder/släpp på vår gård och jag hoppade lite med Humlan, jag hade stoppat Tsi i en gallerbur/hage medans så att hon skulle få komma ut ur sin bur lite. Sedan när Humlan hoppat sin lilla bana på ca 4 hinder så började han spring mot Tsis hage/bur. Tsi märkte typ inget för hon låg och vilade så hon fick panik och sprang in med huvudet i gallret flera gånger. Hon har en riktigt stark flykt instinkt så hon fick flera riktigt hårda smällar i huvudet. Det var det hemskaste jag sett.
Det kanske inte låter så farligt men hela hennes huvud bara hängde på snedden och hennes ena öga pekade lite konstigt. Jag fick panik men försökte hålla mig lungn för Tsi skull.
Det var nära att vi inte skulle kunna fara till stockholm. Hade tänkt att stanna hemma men både jag och mamma tyckte ändå att det var bäst om vi åkte iväg för att Tsi hade kanske fått en hjärnskaknig eller liknande så hon behövde tyst och lung och ro.
Ett dyngn senare så mådde hon mycket bättre, hon höll huvudet rakt och började äta mjuka saker som tex. banan,päron och annan frukt! Pappa och Hanna for dit och kollade till henne och sköte dom andra rabbarna också. Jag fick små rapporter när jag var därborta höll på och oroa ihjäl mig men jag kunnde ju inte göra något för henne hemma så det var bra att jag fick tänka på annat ett tag i allafall.
Sen Idag kom jag hem till min tjej... Hon var jätte smal och så men pigg  och betede sig som vanligt annars var hon okej. Det är bara så att hon inte vill äta hårda saker och att hon tuggar jätte sakta...
Jag är helt förstörd och orkar inte mer bli bra gumman vi har tillochmed hämtat hem Tor ända från Gävle så kan hon inte paras på ett tag känns snart som om jag själv avlider... älskade vän ♥


Kommentarer
sara

Åh, vad tråkigt! Har själv vart med om att Bianca fastnade med huvudet i kompostgallret engång. Hon fick ganska ont verkade det som för hon hade också huvudet på sned.. Men nu mår hon bra! :)



Sv: Vad roligt :) Hur många kaniner har du då? Din blogg verkar också jätte bra !

2012-05-20 @ 17:35:47
URL: http://beautifulskaniner.blogg.se/
Linnea

Va tråkigt att det blev som det blev... Som tur har ni ju Tor hos er. Vi mst stämma träff med Hanna dig å mig nåndag :D

2012-05-20 @ 22:48:54
URL: http://svartkanin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0